Robin Reichrath lijsttrekker PvdA Landgraaf

De PvdA Landgraaf heeft tijdens een zeer drukbezochte ledenvergadering fractievoorzitter Robin Reichrath unaniem aangewezen als lijsttrekker voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. De 26-jarige jurist is momenteel werkzaam als beleidsmedewerker bij de Provincie Limburg. Tevens is hij voorzitter van Harmonie St. Caecilia Nieuwenhagen. Hij is ruim 10 jaar politiek actief en werd in 2010 en 2014 op voorkeur gekozen in de gemeenteraad van Landgraaf.

Op plek twee staat huidig gemeenteraadslid Cynthia Veerman. De voormalig docent Nederlands van het Eijkhagencollege is momenteel locatiedirecteur van een scholengemeenschap in Valkenswaard. In de afgelopen jaren heeft Cynthia Veerman zich ontwikkeld tot een deskundig raadslid met een eigen, herkenbare stijl.

Hoogste nieuwkomer is de 25-jarige econometrist Jim Bemelen op de derde plek. Bemelen is momenteel werkzaam als data scientist bij Inergy Analytical.

De plekken 4 en 5 worden respectievelijk ingenomen door Dennis Colijn en Rob Snijkers.

Lijstduwer is voormalig wethouder en raadslid Jan Bonten. ‘Met Jan Bonten hebben we een betrokken, ervaren en gepassioneerd politicus als lijstduwer. Jan heeft ontzettend veel voor Landgraaf betekend, ik ben daarom erg trots met hem als lijstduwer’, aldus Robin Reichrath.

Robin Reichrath: “De sociaaleconomische achterstanden in onze regio vragen om politici die van aanpakken weten. De diverse lijst van de PvdA Landgraaf straalt continuïteit en tegelijkertijd vernieuwing uit. Onze kandidaten zijn stuk voor stuk geworteld in onze Landgraafse samenleving.”

Volledige lijst:

1. Robin Reichrath (man, 26 jaar)
2. Cynthia Veerman (vrouw, 56 jaar)
3. Jim Bemelen (man, 25 jaar)
4. Dennis Colijn (man, 33 jaar)
5. Rob Snijkers (man, 53 jaar)
6. Kees Houkes (man, 52 jaar)
7. Mona Slob (vrouw, 48 jaar)
8. Jolanda Hersbach (vrouw, 53 jaar)
9. Han van der Veen (man, 64 jaar)
10. Fred Beulen (man, 62 jaar)
11. Christian Brakenhoff (man, 39 jaar)