PvdA Landgraaf maakt zich zorgen over jeugdzorg

Op 7 januari hebben wij een brief met raadsvragen geschreven naar aanleiding van verontrustende signalen die wij hebben ontvangen rondom de jeugdzorg en de nieuw rol voor JENS (Jong en Sterk) daarin binnen Landgraaf. Op 6 februari, een maand na het versturen van deze brief, kregen we een antwoord met daarin de stellige belofte dat zorgcontinuïteit van de jeugdige altijd gewaarborgd zou zijn. We moeten helaas twee maanden later concluderen dat dit niet in alle gevallen waar blijkt te zijn. Hierdoor ontstaan schrijnende situaties die hun invloed hebben op hele gezinnen. Ondanks het harde werken van vele partijen ontvangen we nog steeds verontrustende signalen van onder andere gezinnen en oudervereniging Balans en is de problematiek die ontstaan is voor deze gezinnen nog niet opgelost.

De PvdA wil weten waar burgers tegenaan lopen, misstanden aankaarten en het beleid verbeteren. Bent u, of kent u een gezin dat bovenstaande problematiek herkend? Neem dan contact met het Ombudsteam op via ombudsteam@pvda-landgraaf.nl.

Wij luisteren graag naar u!

Link naar raadsvragen en antwoorden: http://pvda-landgraaf.nl/…/raadsvragen-wijziging-basishulp…/