Gratis cursus ‘Politiek actief’

Interesse in (lokale) politiek? Meld je dan nu aan voor een gratis cursus! Samen met de gemeenten Gulpen-Wittem en Kerkrade organiseert Landgraaf een gratis cursus ‘Politiek Actief’.

De cursus Politiek Actief is bedoeld voor iedereen die erover nadenkt politiek actief te worden, maar nog niet precies weet wat de mogelijkheden zijn. Er zijn ook veel inwoners die willen weten hoe zij meer invloed kunnen uitoefenen op de lokale besluitvorming. Ook voor hen is de cursus zeer geschikt.

De cursus bestaat uit vijf bijeenkomsten. Naast het vergroten van theoretische kennis, versterken de deelnemers ook hun vaardigheden, zoals bijvoorbeeld debatteren. De theorie wordt afgewisseld met praktische opdrachten. Gastdocenten geven presentaties en uiteraard ontmoeten de deelnemers ook lokale politici en bestuurders om ervaringen uit de praktijk te horen. De cursusdata zijn: 8, 15, 22 en 29 november en 13 december, telkens van 19.00 – 21.30 uur.

Heeft u vragen en/of wilt u zich aanmelden voor de cursus, neem dan contact op met de raadsgriffier, de heer Frans Aerts, telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 14 045.

Ook een vrijblijvend gesprek met één van onze raadsleden of wethouder, helpt jou misschien een oordeel te vormen. Neem gerust contact op via secretaris@pvda-landgraaf.nl.