Nu ook WhatsApp Buurtpreventieborden in Landgraaf

Landgraaf kent al rond de 20 WhatsApp-groepen verdeeld over de wijken Nieuwenhagen, Schaesberg en Ubach over Worms. Samen zorgen we zo voor een veilige woon- en leefomgeving. De gemeente Landgraaf juicht dit burgerinitiatief toe en mede naar aanleiding van schriftelijke vragen van de PvdA-fractie plaatst de gemeente nu ook WhatsApp Buurtpreventieborden. Goed nieuws!

Bij WhatsApp Buurtpreventie maken buurtbewoners via WhatsApp op hun smartphone een groep aan. In deze groep kunnen ze berichten aan elkaar sturen over de veiligheid in hun omgeving. Het doel van een Whatsapp Buurtpreventiegroep is het zorgen voor meer ‘ogen en oren’ in de buurt en het delen van berichten over verdachte omstandigheden. Dat kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een inbreker op de vlucht slaat. Bij het delen van een bericht over een dringende verdachte situatie moet wel altijd eerst melding bij de politie worden gemaakt via 112 zodat deze snel kan optreden.

Wil je ook aan de slag in je buurt of wil je een WhatsApp Buurtpreventiebord? En wat zijn eigenlijk de spelregels? Klik dan voor meer informatie op deze link.