Herindeling: sociale strijd staat centraal!

Op 22 december 2016 besprak de gemeenteraad voor het eerst het herindelingsontwerp dat de beide colleges hebben opgesteld naar aanleiding van het gehouden onderzoeksproces.  Lees hier de inbreng van de PvdA-fractie.

Op 16 januari neemt de gemeenteraad een besluit over het herindelingsontwerp. We weten dat onze reserves eindig zijn en de sociale achterstandsproblematiek, 50 jaar na de mijnsluiting, nog steeds niet opgelost is. Het is 5 minuten over 12. We kijken daarom op dit moment met een positieve insteek naar het herindelingsadvies.

De komende tijd voeren we nog gesprekken, in huiskamers, in het verenigingsleven, met werknemers én werkgevers en op andere plekken. Precies zoals we dat de afgelopen weken en maanden ook al hebben gedaan. We zullen daarbij luisteren naar argumenten en zorgen. Maar we leggen tijdens die gesprekken ook uit wat er nu écht aan de hand is en wat de aanleiding is van dit proces. We geven aan hoe we er in Landgraaf nu daadwerkelijk voor staan en we proberen misverstanden en spookbeelden uit de wereld te helpen. Pas aan het eind van dat traject komt onze fractie tot een definitief standpunt.

Wilt u contact opnemen met onze gemeenteraadsfractie? Stuur dan een mail naar fractie@pvda-landgraaf.nl of bel naar 06 – 17 38 64 57.