Regenboogcoalitie Landgraaf ten val gebracht door coalitiepartner CDA

Na bijna drie jaar is er een einde gekomen aan de regenboogcoalitie. Een coalitie die tot stand kwam op initiatief van alle daarin samenwerkende partners. Coalitiepartner CDA Landgraaf heeft een draai gemaakt op het dossier samenwerking/herindeling met buurgemeenten. Het feit dat de Provincie Limburg voldoende aanleiding ziet om de regie over te nemen, heeft het CDA Landgraaf doen besluiten de stekker uit de samenwerking te trekken. De politieke chaos wordt daarmee compleet.

Rest ons Kelly Regterschot, Ton Ancion, René van der Valk en Harry Leunessen te bedanken voor hun inzet voor de burgers van Landgraaf in de afgelopen drie jaar! Harry Leunessen, onze eigen wethouder gedurende deze periode maar ook de voorgaande 8 jaar; bedankt voor jouw tomeloze inzet en vasthoudendheid. Ook bedankt het afdelingsbestuur de zittende gemeenteraadsfractie, die in politiek moeilijke tijden haar nek heeft uitgestoken en verantwoordelijkheid heeft getoond. Voor ons blijft de sociale strijd waarmee achterstanden in de regio worden aangepakt, centraal staan. Het belang van onze burgers was, is en blijft daarbij altijd leidend. Ook als daarvoor het eigen ‘pluche’ ter discussie gesteld moet worden.