Hulp bij uw aangifte inkomstenbelasting nodig? Schakel het PvdA-ombudsteam in!

Al vele jaren kunnen inwoners van Landgraaf terecht bij ons Ombudsteam voor allerlei vragen, zo ook voor hulp bij uw aangifte inkomstenbelasting.
Indien u moeite heeft met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting, heeft de PvdA Landgraaf vrijwilligers beschikbaar die u hierbij helpen!

Hoe werkt het?
Stuur een mail naar ombudsteam@pvda-landgraaf.nl met daarin uw gegevens. We nemen dan binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u op om een afspraak in te plannen. Heeft u geen e-mail? Bel dan naar 06 – 17 38 64 57.

Zorg dat u al uw bewijsstukken klaar heeft liggen. De Belastingdienst is steeds harder als het gaat om het accepteren van aftrekposten, met name bij ziektekosten. Zonder bewijsstukken worden aftrekposten niet meer geaccepteerd. Het heeft dan ook geen zin zulke aftrekposten zonder bewijsstukken op te voeren. Dit leidt haast onvermijdelijk tot correcties door de Belastingdienst. De hulp bieden wij u gratis aan, door mensen die dit geheel vrijwillig doen.

De volgende documenten (indien van toepassing) hebben wij nodig om u te kunnen helpen:

• jaaropgaven 2016
  • voorlopige aanslagen 2016
  • alle belastingbrieven vorig jaar (vooral de
    laatste aanslag 2016!)
  • kosten hypotheek
  • onroerend goed belasting ozb 2016
  • overzicht van zorgverzekering 2016 (eigen
    bijdrage)
  • uitgaven ziektekosten (medicijnen, tandarts
    e.d)
  • kosten t.b.v. hulpmiddelen (hoorapparaat, schoenen,