PvdA in Parkstad pleit voor pilot wietteelt

Vorige week is het regeerakkoord van het nieuwe kabinet gepresenteerd. Voor de Partij van Arbeid staan er veel plannen in waar wij niet gelukkig mee zijn. Maar politiek gaat om inhoud. Eén van de goede plannen van het nieuwe kabinet willen wij graag omarmen door een actieve bijdrage te leveren vanuit de regio Parkstad Limburg.

Parkstad Limburg is een hotspot op de kaart van Europa. Grenzen zijn dichtbij en het illegale (drugs)circuit weet Zuid-Limburg goed te vinden. Fractievoorzitter Robin Reichrath: ‘De overlast in onze buurten en wijken vraagt om een andere aanpak. Parkstad Limburg – waar de drugsproblematiek relatief groot is – verdient een kans als pilot-project.’

De criminele netwerken achter de wietteelt moeten een halt worden toegeworpen. Het reguleren van de wietteelt kan daaraan bijdragen. Het is van belang dat een gemeente die een dergelijk experiment aangaat, zich gesteund voelt door de regio’, aldus initiatiefnemer Lars Kockelkoren namens de PvdA in Parkstad.

Klik hier om de motie te lezen